Szukaj

SZEŚĆ CZTERY - Hideo Yokoyama.

Po długich rozmowach na temat tej książki uznaliśmy, że gdyby Sześć Cztery napisał Europejczyk, książka przeszłaby bez echa. Dlaczego? Dlatego, że akcja byłaby znacznie szybsza, autor zapewne pominąłby wiele opisów, a redaktor skróciłby powieść o kilkadziesiąt, (według niego) mało znaczących zdań. Tytuł ten znalazłby się na półkach księgarń jako jeden z wielu kryminałów, bez żadnych fajerwerków. Ale w literaturze azjatyckiej, a już w szczególności w Japonii, kładzie się duży nacisk na detale. Droga do celu jest często ważniejsza niż sam cel, a wszystko to, co otacza tę drogę ma ogromne znaczenie na to, w jakim stanie do tego celu dotrzemy.

To właśnie te z pozoru nudne i niepotrzebne opisy są osią napędową tej książki. Bez nich ta powieść byłaby jedną z wielu. Wystarczy wrócić do niej po kilku tygodniach i przeczytać raz jeszcze, aby odkryć w niej to, co umknęło nam za pierwszym razem. Może się wtedy okazać, że czytamy zupełnie inną historię, która prowadząc nas do znanego nam końca, burzy to wszystko co moglibyśmy powiedzieć po pierwszym kontakcie z książką Hideo Yokoyamy.

Wielu ludziom ta powieść wyda się nudna. Pierwszych sto, może sto pięćdziesiąt stron nie podnosi adrenaliny, ale jeśli wczytamy się uważnie w każdą stronę, w każdy akapit, każde zdanie, to odkryjemy coś, co zazwyczaj ulatuje czytelnikowi, kiedy książka jest umilaczem w czasie podróży metrem do lub z pracy. Tak, zdecydowanie ta powieść jest czymś więcej niż tylko kolejnym kryminałem. A porównywanie jej z serią Millenium, to dla niej… solidny policzek. Powieść Sześć Cztery jest znacznie lepszą książką od serii Stiega Larssona. Posiada lepszą konstrukcję, mroczniejszą tajemnicę, wyraźniejsze postaci i co najważniejsze – napisał ją człowiek, który bezapelacyjnie posiada lepszy warsztat niż wspomniany wyżej Szwed. Oczywiście zgodzimy się z tym, że Millenium jest wybitną serią kryminalną, ale jesteśmy zdania, że Sześć Cztery jest o niebo lepszą książką. Tak po prostu.

Miejsce podjęcia okupu przez porywacza nie było określone precyzyjnie, mogło się znajdować gdziekolwiek wzdłuż rzeki. Ta zaś płynęła dziesięć kilometrów przez atramentową ciemność, aż do tamy na końcu.

Największy koszmar, jaki mogą przeżyć rodzice.


Sprawa, której żaden detektyw nie potrafi rozwiązać.


Nieprzewidywalny zwrot akcji.


Styczeń 1989 roku. Przez pięć dni rodzice siedmioletniej uczennicy wysłuchują żądań porywacza ich dziecka. Już nigdy nie zobaczą jej żywej, a przestępca nie zostanie ujęty. Sprawa o kryptonimie Sześć Cztery wyląduje w katalogu zbrodni niewyjaśnionych.

Grudzień 2002 roku. Od trzech miesięcy policjant Yoshinobu Mikami bezskutecznie poszukuje zaginionej córki. Wizyta komisarza generalnego policji, który przyjeżdża w związku z porwaniem sprzed trzynastu lat, oraz kolejne uprowadzenie sprawiają, że Mikami zagląda do dawnych akt.

Co przeoczył podczas gdy prowadził tamto dochodzenie? Jak wytłumaczyć podejrzane ślady, na które teraz się natyka? Gdyby przeczuł, czego się dowie, nigdy nie wracałby do sprawy z przeszłości.

To wszystko się dzieje tylko dlatego, że postanowiliśmy zrezygnować z chłodnej kalkulacji.

"Uderzająco oryginalna. Nie znam drugiej takiej książki."

-New York Times-


"Zaskoczy nawet najbardziej uważnego czytelnika."

-The Sunday Times-


"Nadzwyczaj złożone dzieło literackie, z doskonale obmyślonymi postaciami, pełne mylnych tropów i nieoczekiwanych zwrotów akcji…"

-The Wall Street Journal-


"Wymyka się wszelkim kryminalnym stereotypom."

-The Washington Post-


"Jeden z najbardziej oczekiwanych tytułów w Ameryce. Jest jak wieża Jenga – każdy element fabuły i każda, choćby trzecioplanowa, postać są częścią jej skomplikowanej równowagi."

-The Oprah Magazine-

Dziś powinniśmy żyć dla dnia dzisiejszego. Jutro dla jutrzejszego.

Pochłaniający bez reszty thriller Hideo Yokoyamy, w którym zanurzymy się w meandry zbrodni i zawikłanego śledztwa, odsłania także ciemne strony japońskiej biurokracji oraz japońskiego społeczeństwa. Megabestseller w Japonii, obsypany literackimi nagrodami, przeniesiony na mały i duży ekran. Wywołał również wielkie poruszenie w USA i Wielkiej Brytanii, zbierając doskonałe recenzje w najbardziej opiniotwórczych mediach i podbijając listy bestsellerów. Prawa wydawnicze sprzedano do 13 krajów.


HIDEO YOKOYAMA – (ur. 1957) japoński pisarz, autor nagradzanych i ekranizowanych powieści kryminalnych oraz opowiadań, a wcześniej reporter kryminalny. Dwukrotny laureat Kono Mystery ga Sugoi! – wyróżnienia za najlepszą powieść w kategorii mystery fiction. Rokuyon: Zenpen, film oparty na fabule bestselleru Sześć Cztery, został nagrodzony przez Japońską Akademię Filmową.


TYTUŁ: Sześć Cztery

TYTUŁ ORYGINALNY: Six Four

AUTOR: Hideo Yokoyama

WYDAWNICTWO: Literackie

PRZEKŁAD: Łukasz Małecki

PREMIERA: maj 2018

FORMAT: 143x205 mm

OPRAWA: miękka

LICZBA STRON: 752

ISBN: 978-83-08-06517-4


OCENA: 10/10


KUP TERAZ

0 wyświetlenia

© 2018 Hultaj Literacki by Ivo Vuco. Proudly created with Wix.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now